Melbourne deel 2

17 maart 2019 - Helmond, Nederland

Hay Guys

Donderdagochtend met een reisgids en routekaart van Melbourne na weer een lekker ontbijt rit met de oude city tram Melbourne verder verkennen.Langs mooie gebouwen zoals The waterfront building uitgestapt bij de the district docklands waar ook the Melbourne Star Observation Wheel te zien waar je de stad via dit rad van boven kon bekijken maar wij gingen van hogere hoogtes kijken (hierover zo ) In de district docklands stonden leuke Lego en zand sculpturen even gewinkeld in dit leuke centrum en daarna weer via een tram uitgestapt bij the Albert park de opbouw van het racecircuit waar Max (nu ik dit schrijf vandaag de 16de heeft geracet ) Het was een leuke middag om hier rond te lopen en over dit circuit te lopen waar de race overheen gaat.

Jarco was net een kleine jongen in een snoepwinkel met een big grijns op zijn gezicht Het was uniek

Teruglopend naar de tram zagen we nog het olympisch centrum MSAC met een uniek mooi sportcentrum met een prachtig zwembad.

Toen kwamen we in the art centre van Melbourne.Victoria art centre in Southbanks Even een blik in het Rijksmuseum.Een hapje gegeten en gedronken bij een leuk tentje Mexicaans tintje La Bocca.Daarna nog leuke sculpturen gezien bij het art centre (mijn ding ) Over een mooie brug met allemaal glazen platen van landen waarvan bewoners zijn geëmigreerd naar Australia (bijgewerkt tot 2001)Nederland was er ook bij

Toen doorgelopen naar de Eureka Skydeck tower waar we met een lift naar de 88ste verdieping scheesde Was erg indrukwekkend Ook het uitzicht was adembenemend.Daarna langs muren met mooie graffiti gelopen. Uitkomend bij de Yarra river waar we in een leuk restaurant met een fraai potjes plafond lekker hebben gegeten.Om de dag af te sluiten savonds langs de verlichte gebouwen en straten te lopen en in het Rijksmuseum een gang van bekende artiesten informatie en muziek te bekijkenen van te genieten.Terug in hotel lekker douchen en slapen ...en deel 3 Melbourne komt eraan