Kangeroe island 🦘🦘🦘🦘

12 februari 2019 - Port Fairy, Australië

Zaterdag 09-02-2019

Om 5:00 ging de wekker ⏰ , 5:45 kwam de taxi ons halen bij de big 4 camping om ons naar het autobus station in Adelaide stad te brengen waar wij om 6:45 met de bus naar de ferry werden gebracht een rit van ongeveer 1:30 , waar we al om 8:30 aankwamen om om 9:00  met de veerboot vanuit Cape Jarvis naar het Kangeroe island te varen een vaart van 45 min. Jarco en Amber wilden aan de voorzijde zitten om een mooi uitzicht te hebben bij de afvaart en de verdere vaart. Mij maakte het niet uit ,als ik maar niet zoveel van de bewegingen voelde vond ik alles goed ! Maar dit bleek niet zo Ik werd eerst duizelig bij de afvaart al en daarna kreeg ik het erg warm en kort daarna ondanks dat ik een primatourtje had gehad werd ik aardig zeeziek. En heb ik bijna niets gezien en gehoord van wat er om mij heen gebeurde. Belangrijkste voor mij was rustig blijven zitten tegen Jarco aan en  hopen dat de vaart snel verliep.De bemanningsleden liepen af en aan met koude doekjes voor in de nek en papieren zakken voor .....De oceaan was niet echt rustig en er waren redelijke golven te zien en helaas voor mij en verschillende andere mensen goed te voelen. Maar uiteindelijk op het eiland aangekomen op Penneshaw was het uitzicht prachtig en onze huurauto een kleine mooie blauwe Mitsubishi (splinternieuw bijna) stond al klaar. Toen zijn we meteen doorgereden naar de andere kant van het eiland naar Ballast East en Seal Bay conservatorion Reserve bij de Westend waar wij heel veel zeeleeuwen zagen die we vanaf de trap steigers konden bekijken hoe ze in de duinen en op het strand zich voortbewogen een prachtig gezicht tussen het strand de duinen de mooie rotsen en cliffs Daarna doorgereden naar Karatta park waar we de koala ‘s en de Walibies konden bewonderen en jammer genoeg waren er overdag geen enchitnas en possums te zien.Er waren verschillende koala ‘s 🐨 te zien maar je kon ze niet knuffelen of aaien daarvoor zaten ze te hoog in de eucalyptus bomen. Er waren ook Walibi’s 🦘maar die waren schuw daardoor helaas maar eentje op de foto gekregen. Verder mooie natuur gezien onderweg met verschillende hoge bomen zoals de eucalyptus boom en de verschillende palmen en bamboe bomen, En exotische bloemen en planten. Mooie uitzichten bij de rotsen ,en tijdens de lunch bij Flinders Chase en de Remarkable Rocks waar ik een pin voor op mijn hoed en Amber een geel koala bordje voor op de raam hebben gekocht. Toen was het helaas rond 17:00 weer tijd om terug te rijden naar de pennshaw haven wat toch een rit was van bijna 2 uur. Om daar om iets voor 19:00 uur aan te komen. Jarco en Amber hebben nog even snel iets gegeten voordat we de terugvaart naar Cape Jarvis om 19:30 gingen maken. Ik durfde dat niet.Ik had intussen al twee primatourtjes achter de kiezen en op advies van een Australische vrouw die op de heenvaart gezegd had als je zo ziek werd van het varen je het beste als je rechtshandig bent dan een watje of tissue in je linker oor(en vice versa) te stoppen je niet of nauwelijks last ervan zou hebben van zeeziekte. De vaart naar cape jervis was zowieso veel rustiger vaar water.Ik was wel wat misselijk maar verder ging het op de terugweg goed dus misschien volgende keer maar weer een watje/tissue in het linkeroor 😉Rond 20:15 kwamen we aan bij de kust van Cape Jarvis.Daar stond de bus weer klaar voor vertrek naar het autobus station  Adelaide.Daar aangekomen rond 22:00 hebben we een taxi genomen terug naar de Big 4 camping waar we rond 22:30 aankwamen.Waar we nog even hebben gechilld om daarna lekker te gaan slapen.

1. ANJA VAN WOENSEL:
    12 februari 2019
    Heel herkenbaar reisziek zijn, vervelend voor je. leuk echte van dichtbij koala te zien.
  2. ANJA VAN WOENSEL:
    12 februari 2019
    Heel herkenbaar reisziek te zijn,vervelend voor je.Leuk een koala in het echt te zien.