De weg van snowy mountains naar Adelaide Deel 2

10 februari 2019 - Adelaide Airport, Australië

Hallo familie en vrienden

Donderdagochtend 07-02-2019

Vroeg uit de veren om de laatste +/- 500km af te leggen naar Adelaide. Het eerste stuk heb ik gereden.Het was een  vrij rechte weg wel werd het wegdek slechter,meer gaten in de weg en erg droge vlaktes🏜 met af en toe een groen weiland er tussen waar koeien 🐄 op graasde we kwamen weer door en langs verschillende typisch Australische dorpjes 🏡 en straatjes met soms erg lange eentonige (snel) wegen 🛤 alsmaar rechtdoor.Rond 10:30 is Amber gaan rijden na eerst een korte stop in een Australisch winkeltje waar we een lekker ijsje 🍦hebben genuttigd en Jarco een heerlijke cappuccino. 🍮Daarna hebben we goed doorgetufd waarbij de wegen wel steeds hobbeliger en slechter werden en daardoor ook de magnetron schaal eruit 🧫 is gehobbeld in verschillende stukjes en daarna constant de spiegeldeur van de douche/toilet 🚽🚿ruimte openzwiepte.Na een provisorische  oplossing door een vaatdoek er onder te klemmen bleef de deur dicht En ging de weg verder hobbelig verder tot aan de lunchplek bij een bp station om daarna weer verder te rijden naar Adelaide.We reden het laatste stuk over verschillende treinovergangs 🚞die veel primitiever waren als bij ons en ook onveiliger. De verschillende plaatsjes waar we door kwamen waren Tailem bend, Murray bridge langs de lange rivier van Murray river waar we al vlakbij stonden bij onze vorige camping.⛺️Daarna door Swanport ,Monartosouth,Callington,Mount baker summitt ,,PlayingFields, Hawthorn naar Westbourne Park waar onze Big 4 camping was. ⛺️Dit was een van de nieuwere luxe big 4 campings 👍, Zó weer bijna 500 km erop zitten. In twee dagen bijna 1300 km samen .Nu lekker douchen 🚿en eten (pancakes) 🥞en bij de receptie even kijken naar folders over de stad Adelaide en Kangeroe island.🦘 En brainstormen wat we en hoe we het gaan doen. Uiteindelijk besloten om de volgende dag naar Adelaide te gaan ,eerst per bus 🚎en dan per tram. 🚃

En de dag erop naar Kangeroe island. 🦘Met de taxi 🚖naar busstation en met bus 🚌naar de ferry ⛴ en vanaf Kangeroe island met een huurauto. 🚙

Nog even een rondwandeling over de camping 🏕 gemaakt en op tijd gaan slapen om smorgens weer op tijd naar Adelaide te gaan.

1. ANJA VAN WOENSEL:
    12 februari 2019
    Wat een reizigers!! Maar dan kom je ook ergens. groetjes!