De great ocean road vanuit Adelaide naar Melbourne 😍

19 februari 2019 - The Gap, Australië

Dinsdag 12-02 sMorgens hebben we eerst de omgeving bij Port Fairy nog verkend. Een soort schiereiland    waar Walibies en vogels op huisde the Griffith island. Mooie foto’s gemaakt van de Walibi’s , de vogels zagen we niet veel van dichtbij.Een reiger en zwarte zwanen gespot en enkele ibissen.Was erg leuk wandelen. Er stond ook een mooie vuurtoren op Port Fairy. Daarna zijn we doorgereden naar Wangoom waar weer mooie  watervallen te zien waren ,ook de natuur er omheen was In een woord beautiful.😍Daarna zijn we naar verschillende coves geweest in the Bay of Islands Coastal park zoals The Cove , The childrens cove en vele rostformaties Het was awesome 🤪.Bij the bay Coastal park hebben we overnacht.

Woensdag 13-02-2018 Langs de weg bij Peterbourgh zagen we eindelijk een enchitna. ( soort egel met beertje ). Op de foto gezet en hem in de berm geleid zodat hij niet overreden werd.

De zee. de rotsen ,de duinen, de bomen enz..zoveel variatie qua temperatuur, omgeving,en de cultuur op een weg (road). Bij peterborough waren mooie cliffs te zien waar het water door en overheen stroomt. Het was  echt spectaculair om te zien. Toen verder door het Port Campell Area door het National park met af en toe door ruig en droog gebied naar Lorch arce Grg. Mooie rots formaties bij de oceaan 🥰 En ook de Thunder Cave en Mutten  bird island dit zijn vogels die je eigenlijk door heen Australië wel af en toe ziet maar hier hebben ze een heel eiland .Verder door Port Campell National park richting Princetown waar onze volgende camping was.Maar eerst nog naar onze hoofddoel The Twelve apostels. Daar hebben we eerst geluncht vlakbij de helikopter opstijg plaats dan kon je de Twelve apostels vanuit de lucht bekijken. We keken elkaar aan en zeiden “we leven maar een keer.”We doen de helikoptervlucht boven de Twelve apostels. Het was gewoonweg Amazing ...Het zicht .het gevoel van vrijheid. En de vlucht zelf .. hier had ik alleen een beetje een wee gevoel van in mijn maag We hebben echt genoten❤️🚁 En weer mooie foto’s en een persoonlijke video van de vlucht zelf 👍 Daarna zijn we er nog naar toe gelopen en ze van dichtbij bekeken.Er waren er ooit twaalf maar nu nog maar 61/2 😔 Ondanks dat de golven het zachte gesteende ,stukje bij stukje afbrokkelt blijft het groots ...Op de camping in Princetown waar we 1 nacht bleven. Hebben we ons lekker gedoucht en aan de overkant goed gegeten. Om de volgende dag het tweede stuk van de Great Ocean Road te berijden en vervolgen langs mooie plaatsen en. gebieden.

Donderdag 14-02-2019 zijn we  naar de Three Riverfalls bij Wyelangta gereden. Het was weer een flinke klim en loop dwars door een stuk regenwoud met hele dikke en hoge bomen ,palmbomen eN varens (rainforest)maar wel erg mooi.Om daarna een gevarieerde weg omhoog en omlaag naar Apollo Bay  te rijden om daar wat te lunchen en een beetje te shoppen. Om daarna een heel lang stuk langs de oceaan over the Great ocean  road te rijden richting Lorne om daar een toren te maken van de platte stenen waar het strand daar vol mee ligt en om bekend staat Dit kon Amber weer doorstrepen op haar bucketlist 💌Daar na weer op een caravanpark /camping overnacht.Hier zag je heel veel Walibi’s bij je campingplek  en een soort papegaaien en kakatoes natuurlijk weer in het wild

Vrijdags 15-02-2019

Het laatste stuk van de Great Ocean road. Nu richting Torquay vlakbij het bord van het begin(eind) voor ons van de Great Ocean Road Daarvoor moest je eigenlijk op de midden van de weg gaan staan maar het is gewoon een bereden weg met auto‘s .Dus snel tussendoor  even op de weg onder het bord en picture En het is gelukt 👏👍 Daarna door naar Melbourne.

dit in mijn volgende blog  See you 😉

1. ANJA VAN WOENSEL:
    19 februari 2019
    Wat een avonturiers en een helikoptervlucht !!!!
    En wat gaat de tijd snel maar geniet van jullie laatste week.