Met de camper naar de Blue montains

2 februari 2019 - Cowan, Australië

Dinsdag 29-01-2019 t/m Donderdag 31-01-2019 (10:00)

Blue Montains

De rit naar de Blue montains vanaf het Britz camper centrum was best een mooi stukje rijden door verschillende wijken zoals Banksmeadow,Botany,Blaxland hier even McDonalds geluncht 😝🍔 was wel even wennen met inrijden en parkeren met camper Daarna doorgereden door Wilson Park,Wentworth Falls daar hebben we de camper geparkeerd om daar naar de Blue montains te lopen.

Eerst onze klim/loopuitrusting aangedaan.En daar gingen we. Eerst een heel stuk naar beneden met brede trappen en steilere weggetjes naar een kleinere waterval en daarna door naar beneden met steile trappen naar de grotere watervallen en watertjes

Dit was ongeveer 1 uur lopen.Dit was goed te doen. Onderweg vele mooie dingen gezien.(Zie de foto,s) waaronder de mooie beekjes en watervallen 😍

De terugweg naar boven was een stuk zwaarder vooral voor mij.

Jarco en Amber hebben veel geduld gehad en mij vaak aangemoedigd om vooral door te gaan. Of het de vochtigheid icm mijn conditie was.!?!?🤫 Mijn benen beefde af en toe en mijn ademhaling was af en toe zwaar ,maar gered heb ik het 🤪samen met de twee die schijnbaar nergens last van hadden 😚 We hebben er op de terugweg dankzij mij bijna 2uur overgedaan terug omhoog🤭

Het was voor ons drieën wel weer een mooie ervaring lopend door de Blue montains. Daarna zijn we naar onze camping Katoomba Falls Tourist Blue montains gereden.Waar we onze plaats in een envelop op het receptie kantoortje geplakt vonden. Het was inmiddels rond 19:00. Tussendoor nog even boodschappen gedaan bij de Aldi en Big W. Onze eerste maaltijd klaargemaakt in de camper.Lekker simpel een macaronischotel !🤤 Daarna even gechild bij de camperplaats.

De volgende morgen woensdags hebben we op ons gemak ontbeten en zijn daarna te voet vertrokken om de three Sisters te bekijken van dichtbij met een combinatie van een treintje die omhoog klimt en glijdt naar beneden en een kabelbaankarretje en een seeingsite 360 gr karretje waar we tussen de stops en bezienswaardig heden konden rouleren zoveel als we wilden.De dingen die we zagen onderweg  waren o.a een reproductie gemaakt van de koolmijnen die er daar vroeger waren .(Waar nu nog mensen in werken in sommige gebieden in Australië )we wandelden ook door tropische tuinen met steile weggetjes en een paar steile trappen maar dat was easy vergeleken met gisteren.

Er was ook een prehistorisch dinosaurus park gemaakt.Was very cute 🦕 Tenslotte kwamen we bij de uitzicht  areas bij de Three Sisters waar Jarco en Amber met een steile trap van 100 treden naar beneden en via een brug tot heel dichtbij van één van the Sisters zijn gekomen En natuurlijk terug ,ook dit ging ze goed af😅.

Mij leek het verstandig om boven bij een van de andere uitzichtplekken te blijven staan en heb hun gefotografeerd van bovenaf naar beneden.😉Ook deze dag was weer prachtig met mooie planten en dino,s en the three Sisters We love it 🥰 Op de namiddag nog wat gechild op de camping en een was gedraaid en in de droger.En ook weer lekker eten gemaakt.

Waar we ook gezelschap bij hadden van de mooie Kakatoes die op de camping vrij rond vlogen en vertoefde.

Donderdag morgen nog lekker ontbeten op de camping en zijn we op weg gegaan naar Marian,Shelby en Patrick bij  Riverflats estate waar Amber twee weken heeft gewerkt en verbleef toen ze hier ongeveer 4 wk aan het backpacken was.  Till later ....