Riverflats Estate Broke Australie

3 februari 2019 - Nowra Hill, Australië

Hoi

Rond 14:15 Donderdag 31-01 gearriveerd bij River Falls in Broke waar Amber na 4weken backpacken ,bij Marian 2weken heeft gewerkt o.a.olijven plukken en wecken in potten en stickers erop plakken,klaar voor de verkoop in shelby ‘s winkeltje.

We kregen een hartelijke welkom van Shelby en haar twee honden.Haar man Patrick(Patti genoemd) was werken.Marian haar moeder en eigenares was tot de volgende dag met vriendin naar Sidney voor vriendins verjaardag.

De Estate is een groot gebied met 3 (vakantie) huizen.En een klein huisje waar Marian woont als het grote huis bezet is met huurders. Daarnaast nog een ecologisch eigengemaakt huisje van Patrick en Shelby gemaakt van afval flessen en potten en dak van golfplaten. Best cool om te zien en gebouwd door Patti( zie bij foto’s).Na de camper een plaatsje te hebben gegeven bij het huisje van Marian. En na even gerust te hebben heeft Amber ons een rondleiding over het erf gegeven.Daarna heeft Shelby nog haar fabriekje  laten zien waar ze allerlei dingen herbruikt en gebruikt en recycelt zoals zeep,olijfolie en bio olie enz ...

Later kwam Shelby ons halen samen met een vriend (woont 40 km van hun)om een frisse duik te nemen in een van de waterpoelen (Waterholes) tussen debossen,door de natuur ontstaan.Het was lekker verkoelend want het was +/- 39 c

Aan de oppervlakte was het water warm maar bij de benen en voeten was het lekker fris. Zo zwommen we tussen de schildpadden en de kleine visjes ( die je ook bij de welness centrums hebt oa bij de voetbadjes 😉) die knabbelen aan je huid.

S’avonds hebben we samen met Shelby en een vriend die op bezoek was bij het grote huis gegeten.Pasta met groenten uit eigen tuin met chorizo worst. Daarna nog even gechilld op het  terras en later nog bij de camper.De volgende ochtend vrijdags na een lekker ontbijt gemaakt door Patti die de vorige avond nog laat thuis was gekomen zijn we naar Shelby haar winkeltje gaan kijken waar ze de zelfgemaakte olijfolie,zeepjes en kruiden,en ingeweckte olijvenpotjes en allerlei stenen enz.. verkocht.Zelf hebben we 2 stukken  zeep en oijfolie gekocht.

Patti was inmiddels weer vertrokken op bezoek en gaan helpen bij zijn vader die ergens in een gebied op zoek was naar opalen en goud.

Amber wou nog even naar de wijngaarde waar ze even haar favoriete wijn nog wou kopen die ze de eerste keer toen ze er was had geproefd namelijk “the Wild Pink”.Toen hebben  we maar meteen een kleine wijnproeverij gedaan daar🍷😝 En hebben wij ”The Wild White  “ gekocht.

S’middags hadden we een wijnproeverij bij drie verschillende wijngaarden met een privé chauffeur Ken een goede kennis van Marian afgesproken. Alle drie de wijngaarden waren erg verschillend.

De 1ste wijngaard Acella was een erg mooie wijngaard met een mooie tuin en een hartelijk  ontvangst door onze gastvrouw Barberra . Daar hebben we ook het langst wijn geproefd en kaasjes met toastjes en olijven gegeten onder een mooie parasolboom met mooie bloemen. Ze heeft ook wat verteld over hun herkomst zij is oorspronkelijk Canadese en heeft daar meer als 40 jaar gewoond samen met haar man en nu woonden ze ongeveer 11 jaar bij deze wijngaarde in Australie samen met haar man die van oorsprong een Australiër is.

Daar hebben we een fles lekkere rosé gekocht.

De 2e wijngaard Glenwin  ook een mooi verblijf met in het grote vertrek een enorm grote mooie lange eigengemaakte tafel.Supermooi en super zwaar gemaakt van een eucalyptus boom. Nu hadden we een gastheer Glenn.Hij gaf ons een uitgebreid verslag,verhaal van zijn wijnen.Hij wist er veel over. Hij had niet zoveel keus maar tenslotte vonden Jarco en Amber een dessertwijn lekker.

Het was ook die wijn die werd gekocht 🙃

De 3de wijngaard genoemd 1813 was een erg mooi verblijf die werd gerund sinds 2016 door onze lieftallige blonde gastvrouw die ons ook vanalles liet proeven. En dingen vertelde over de wijngaard  en de herkomst van de wijnen. Ze bleek ook de overbuurvrouw te zijn van het grote  huis van Marian.Als je naar buiten keek zag je aan de overkant een mooi wit huis met een mooi erf eromheen.

Ik was een beetje pipsie van het vele “proeven “ na de wijngaarden  Tour. Daarna even een dutje gedaan in de camper.Intussen waren Jarco en Amber naar het grote huis en de winkel geweest om Marian en een vriendin te zien.Jarco kwam mij later wakker maken en toen bleek er al een lekkere maaltijd klaar te zijn gemaakt door Shelby en Marian. Aardappels met pompoen en kangoeroe rosbief en een soort salade met vanalles erin.Het smaakte prima. Nog even na genoten met zijn vijfjes.En toen zijn wij rond 21:30 naar de camper gegaan om nog even schibo  (kaartspel ) te doen.

Zaterdagmorgen vroeg opgestaan om na ons ontbijt bij de camper en afscheid van Marian en Shelby te nemen. Te vertrekken naar onze volgende plaats (camping ) Een Big  Four met zwembad en vlakbij het strand in het plaatsje Kiama waar we gaan kijken naar oa.blow holes.🤣

Tot laters ...

1. Lize Van randen:
    3 februari 2019
    Gaaf zeg .. super genieten dussss
  2. Marjan:
    3 februari 2019
    Mooi om te lezen hoe jullie daar genieten en
    leuk dat je nu gezien hebt waar Amber toen verbleef.
  3. ANJA VAN WOENSEL:
    7 februari 2019
    Wat een leuk ,mooie verhaal.
    Wat lijkt het me heerlijk om ook daar te zijn.
    Geniet ervan!!
  4. Angelie Dekkers:
    8 februari 2019
    Thanks inderdaad super ervaringen nu al rijker 💋😍