Met de camper op weg van Snowy Mountains naar Adelaide Deel 1

7 februari 2019 - Walpeup, Australië

Houdiiii

Woensdag 06-02-2019 Op weg naar Adelaide een rit van bijna 1300 km....🚌Eerste aantal kilometers (300-400) heeft Jarco gereden waarvan een heel groot stuk door Kosciuszko Nationaal Park (bijna net zo groot als Nederland ). 🇾🇪Door  allerlei plaatsjes zoals Talbingo, Blowering en Mount Adrah met daar tussen door vele stukken droog,dor land met vele dode bomen met af en toe groenige weilanden met wilde paarden ,en paarden 🐎op boerderijen,koeien 🐄en schapen. 🐑En kangeroes 🦘en emoes waar ook onderweg regelmatig met gele bordjes om geattendeerd werd ivm het onverwachts oversteken ervan.                    Daarna richting Wagga Wagga waar wij hebben geluncht bij de grote M.🍔

Daarna heb ik een heel stuk gereden. Het landschap werd dorrer en droger naarmate we verder rijden. De wegen waren wel goed begaanbaar.De dorpjes met huizen ,de meeste huizen van hout met verandes in allerlei kleurtjes. Onderweg langs de weg lagen veel karkassen van kangoeroes 🦘,sommige verser als andere ,die zijn aangereden tijdens het oversteken van de weg door een vrachtwagen of auto. Als je achter het stuur zit op zo’n camper is dat toch wel een apart gevoel ,rijden door de outlaw roots ,met heel af en toe een tegenligger of iemand die je in haald en verder één droge roodbruine vlakte  met rotsen en kleine poeltjes en dode bomen om je heen met af en toe wat groene stukken En tijdens het laatste stuk dat Amber reed regende 🌧het en bliksemde ⛈het,dat kon je van ver al zien. En af en toe flinke windvlagen 💨uit het niets en dan was het weer weg .Na dus bijna 800 km gereden te hebben zijn we aangekomen in Swannhill bij een big 4 Riverside park waar we na telefonische reservering 📞een mooi plekje hadden op deze vrije nieuwe camping ,mooie campingkeuken en schone, nette douches 🚿en toiletten.🚽We werden verwelkomd door honderden witte kakatoes🦜 om ons heen ,bij de rivier in de bomen die constant een hels kabaal maakte met zijn allen.Maar aan dat geluid wende we vlug . Na lekker douchen🚿 en een beetje opruimen na het eten zijn we weer op tijd gaan slapen😴 voor de laatste bijna 500 km tot aan Adelaide op Donderdag 07-02-2019.

Truste en tot laters ❤️

1. ANJA VAN WOENSEL:
    7 februari 2019
    Wow jij achter het stuur stoer vrouwtje ben jij! Wat een fijn leuke ervaring erbij!