De weg en verblijf op snowy mountains

6 februari 2019 - Middlingbank, Australië

Hello

De weg naar Kosciuszko National Park was een lange rit van ongeveer 5 uur.Onderweg zagen we veel mooie natuur, dorpjes met een beetje country style afgewisseld met veel droge stukken grond met afgestorven bomen en veel rotsblokken.We zijn nog gestopt bij een soort wegrestaurant best quite gezellig! Daar hadden we een heeel groot broodje gegeten met pork 🥯en kip.🍔 Met cappucino en grote milkshakes. We hebben ook nog wat boodschappen gedaan voordat we naar onze natuur camping gingen bij Jingelbyne bij de Woolworth. Aangekomen bij Kosciusko natuurpark camping waar ook een campingkeuken bij was met zitgedeelte met Tv en poolbiljart🎱 En een modern toilet/douchegebouw

Verder waren wij een van de weinige aanwezige mensen. Het was echt kamperen in de natuur. We werden begroet door verschillende Kangeroes🦘en vogels oa. raven.

Bij onze campplaats hadden we ook een campvuurplek 🔥waar we ook hout voor hebben gekregen bij de receptie. Jarco en Amber hebben hier flink gebruik van gemaakt. De eerste avond hebben we lekker even erbij gezeten in gezelschap van de possums ( soort beertje /eekhoorn). Lekker genietend van de natuur en de dieren. Sommige (huis) dieren zoals  de hunsman spin🕷,die zich bevond in een bestekla bij de koelkast in de campingkeuken was  ieeek... Ondanks het regenachtig weer 💦hebben we wel korte stukken gewandeld en mooie uitzichten gezien.De eerste dag hebben we de   Selwyk Walk gedaan te voet.Dit was een korte wandeling om de campingplaats heen.De volgende dag zijn we met de camper naar bijna de top gereden van Charlotte ‘s Pass ⛰Waar normaal het skigebied ligt En nu alleen maar groene heuvels te zien zijn. Daar ondanks de stevige regenval een stuk gewandeld en van het erg mooie uitzicht genoten.Op de terugweg van de pass zijn we nog gestopt en genoten van de Thiboriver en mooi uitzicht  bij de waterzuiverings centrale ( groot witte buis tot onder in de vallei) Daarna nog even gewinkeld voor Amber een nieuwe kleine backpack en een nieuwe drinkfles voor haar avontuur in Nieuw Zeeland . En nog even geluncht Een typisch Australische pie.🍲Daarna nog even gechilld bij de campingplaats En de dinsdagavond afgesloten met een gezellige kookavond waar we Ambers groentesoep 🍱🍝samen voorbereid hebben en ondertussen gezellig gepoold tijdens het koken en na de maaltijd. Amber en Jarco hebben daarna nog geprobeerd om een kampvuurtje 🔥te maken wat veel moeilijker lukte als de avond ervoor ivm de miezerige regen die eigenlijk de hele dag aanwezig was. Ondanks dit weer 🌧 toch verschillende blikken van the Snowy Mountains gezien en zijn omgeving met de kangeroes 🦘en de possums en vogels.

Nu woensdagochtend 6:15 wekker om om 7:00 uur de lange rit naar Adelaide te beginnen. En weer internet en WiFi te hebben na 21/2 dag 🤪